Prospektering som ger kunder.

Nu har du kommit till en del som jag älskar och som är så oerhört viktig för att lyckas med all marknadsföring , digital eller traditionell.

Rätt prospektering är grunden till att lyckas med affärer och få nya kunder, men det är också konsten av att göra sin prospektering på ett sätt som ger resultat.

Ta dig en stund och titta samt lyssna på min Videopresentation om Prospektering, efter drygt 30 år så tror jag att jag kan ha lite att förmedla och du får mer än gärna använda detta.

Vi gör en äkta prospektering som verkligen sätter din lösning i fokus på ett behov som finns.

Det finns tjänster på Internet som vi kan kalla för ”Digitala Leadfeaders” som via ”Trackingkoder” på hemsida fångar upp dina besökare, skapar profiler och ger dig en rapport.

Men vad ska du göra sen?

Ska du tala om för dessa att du sett dom och fått reda på deras uppgifter, då kommer du inte att lyckas eftersom du inkräktar på den personliga Integriteten.

Vi har en ny lag som gäller från den 25 maj 2018 som kallas GDPR

Detta är en EU lag som i Svensk tappning kallas för Dataskyddsförodningen, som har till uppgift att ännu starkare skydda just den personliga Integriteten. Detta medför att alla dessa ”Automatiska Leads system” får ett problem, vilket är för dig en väldigt dyr fördröjning innan du har dessa ”leads” så du kan bearbeta dom och sälja.

Vår äkta prospektering baseras på vad du redan vet och vilka du redan känner.

Vi kallar detta för ”Tvilling- prospektering” vilket kort innebär att vi med vårt prospektverktyg tar fram alla företagsprofiler som liknar och är samma (tvilling) med dom mest framgångsrika kundrelationer du har idag. Skulle du nu inte ha några kunder ännu, då du är helt nystartad. Då tar vi tillsammans fram en eller flera lämpliga kundprofiler för just din produkt eller tjänst.

Att veta vilka som behöver vad ger en högre konvertering från prospekt till köpande kund!

Vad händer sen och när vi genomfört en prospektering?

Ett kort svar på detta är att din Digitala Onboarding bestämmer hur vi går vidare och bearbetar dessa prospekts, för att få dom till köpande kunder.

Vårt prospekt verktyg kan i många fall få fram exakta kontaktuppgifter på ansvariga personer, men dessa uppgifter ska alltid behandlas med största respekt. Ditt varumärke får inte på några villkor ”tränga” sig in, för då sänker du din trovärdighet.

Men, som i ”Sickan i Jönssonligan, så har vi en plan som är lysande”

Alla rättigheter reserverade för Get Contact Ängelholm AB
Helsingborgsvägen 33 – 262 72 Ängelholm
Växel 0770-17 69 50